Sider

6. oktober 2014

Omelet Lunch a lazy Sunday




Søndag, søndag, søndag. Sikke en dejlig dag på ugen. For mit vedkomne har det stået på afslapning i dag. Ej jeg har ryddet op og gjort lidt rent, der udover har jeg lige været ude og cykle en laaaaaaaaang tur med min mor og søster. Men det jeg ville dele var faktisk den her helt vildt fantastiske oste-omelet opskrift! Den er vildt lækker. Jeg fik den til frokost, men det er egentlig en morgenmadsopskrift i følge bogen jeg har den fra (LCHF). 

Den er let og hurtigt at lave, så hvis i synes en almindelig omelet er lidt kedelig, så prøv den her! Det gør altså noget med den ost der kommes i! 

Opskrift: 
- 2-3 skiver ost
- 2-3 øg
- 1 spsk piskefløde
- salt og peber
- Smør eller olie til stegning

Smelt smør eller olie på panden og læg osten på. Skru lidt ned og hold øje. Pisk fløde og æg sammen med lidt salt og peber og hæld på panden når osten begynder at boble. Fold den sammen når æggen er ved at være stiv, og steg lidt videre på begge sider. 

I mellem tiden kan du lave en lækker agurk-peberfrugt salat til. 

- Det peber frugt og peberfrugt, du kan spise
- Lidt citronsaft
- Dild

Skær peberfrugt og agurk i små tern og bland med lidt citronsaft og frisk hakket dild. Server til omeletten. !! 


-s 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din kommentar! Det varmer altid!
Jeg læser alle kommentarer og prøver så godt jeg kan at besvare dem.